Talk! Discussion board

30-45 min

This activity is a Four-in-a-row game based on the conversation cards from Talk! As the participates play the game, they discuss and reflect on their digital lives, including their use of social media and video games.

Diskusjon
Spill

Preparation

Print out the board game in A3 format, double-sided. You will find the "About the game" and "How to play" sections on the back of the board.

Each pair or group needs one printed board game and a die.

Guided practice

Introduce the topic and learning objective for the lesson.

The pupils are able to

  • discuss and reflect on their own digital everyday lives

Play

The pupils play in pairs or small groups. Encourage all the pupils to explain and elaborate their answers.

The questions aim to create interesting conversations and make the pupils reflect on their own media usage. There are no correct or incorrect answers.

Consolidation

After the pupils have used the the discussion board, place them in groups of four. Everyone in the group takes turns answering these questions:

  • Which of these questions did you like the best, and why?
  • Did anyone in your group offer different perspectives from yours?

Additional resources

Read more about the DigiGen research project and see the collection of resources. All the Talk! conversation cards are freely available for digital use, as well as for printing.

Kompetansemål

  • Engelsk 10. trinn

    Stille spørsmål og følge opp innspill i samtaler om ulike emner tilpasset ulike formål, mottakere og situasjoner.

  • Engelsk 10. trinn

    Uttrykke seg med flyt og sammenheng med et variert ordforråd og idiomatiske uttrykk tilpasset formål, mottaker og situasjon.

  • Engelsk Vg1 YF

    Diskutere og reflektere over form, innhold og virkemidler i engelskspråklige kulturelle uttrykksformer fra ulike medier, inkludert musikk, film og spill.

  • Engelsk Vg1 SF

    Bruke egnede digitale ressurser og andre hjelpemidler i språklæring, tekstskaping og samhandling.

  • Engelsk

    Gjøre rede for og vurdere kildebruk .

  • Engelsk Vg1 SF

    Uttrykke seg nyansert og presist med flyt og sammenheng, idiomatiske uttrykk og varierte setningsstrukturer tilpasset formål, mottaker og situasjon.

Tverrfaglige temaer

  • Folkehelse og livsmestring
  • Demokrati og medborgerskap